Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

Το Ομηρικό διαλέγεσθαι

 


Το ομηρικό διαλέγεσθαι
πρώτη ύλη της διαλεκτικής.
Λόγος του Όντος

Το ερμηνεύειν εστί διαλεκτική
Διαλεκτική σημαίνει αλληλεπίδραση, αλληλεπίδραση σημαίνει δράση αντίδραση, 3ος νόμος του Νεύτωνα, δράση αντίδραση σημαίνει χορός κβαντικών φαινομένων, χορός κβαντικών φαινομένων σημαίνει ένωση, το ζευγάρι της ύλης και την ενέργειας, ένωση σημαίνει κατανόηση μέσω συμβόλων, μετάφραση στην ύλη της ενέργειας, ένωση σημαίνει ερμηνεία, ερμηνεία είναι ΟΡΑΣΗ

Η διαλεκτική επισκέφθηκε πρώτη την Ελληνική διάνοια, ήρθε στην ανθρώπινη νόηση με την Ελληνική γλώσσα και την σκέψη της γλώσσας με τον Πλάτωνα. Έτσι προφέρεται σε παγκόσμια πρώτη, αυτό που δεν θα ειπωθεί ποτέ παρά μόνο στα Ελληνικά και κατά την Ελληνική εκφορά σε όλες τις γλώσσες του κόσμου.
Όχι το ουσιαστικό «διαλεκτική» αλλά το επίθετο διαλεκτικός». Το διαλέγεσθαι μας παραπέμπει στον Όμηρο. Και ο λόγος πρωτίστως στον Ηράκλειτο. Η διαλεκτική ανάγεται μέσω ουσιαστικοποιημένου επιθέτου δια λεκτός από το ρηματικό επίθετο λεκτός. Στο δια λέγομαι και μέσω αυτού στο λέγω από όπου απορρέουν ο λόγος και ο διάλογος. Το διαλέγομαι απαντά στον Όμηρο στην αρχαιότερη μαρτυρία της ελληνικής γραμματείας και του Ελληνικού λόγου σε πέντε χωρία της Ιλιάδος




Λόγος σημαίνει και διάλογος και διάλογος σημαίνει ανταλλαγή λόγου συνδιαλλαγή και όχι υπακοή και μονόλογος.
Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά της Παλαιάς και Καινής διαθήκης από τα Ομηρικά Έπη, κυρία μεγάλη και σημαντική.
Στα Ομηρικά Έπη μιλάει και ο θεός, αλλά, μιλάει και ο άνθρωπος σκέφτεται συνδιαλέγεται μαζί του σε ισηγορία. Δεν κάνει ο θεός ό,τι θέλει. Δεν θα τολμούσε η Αθηνά να ζητήσει από τον Οδυσσέα να θυσιάσει τον Τηλέμαχο για να «δοκιμάσει την πίστη του» και δεν θα το δεχόταν αυτό ο Οδυσσέας.
Η μεγαλειώδης σκηνή στα Ομηρικά Έπη είναι όταν η Αθηνά συναντά τον Οδυσσέα, άρτι αφιχθέντα στην Ιθάκη και τον ρωτά τι κάνει εκεί. Ο Οδυσσέας ως μεγάλος παραμυθάς της αραδιάζει ένα σωρό ψέματα και η θεά της Σοφίας, η Αθηνά, γελά και τον αγκαλιάζει στοργικά, όπως ο Ζευς τον μικρό Λόγιο Ερμή που μόλις είχε αρχίσει να περπατά.
Αυτή είναι μεγαλύτερη διαφορά των Ομηρικών Επών με τα Βιβλικά Έπη.

Οι θεοί μπορούν να γελούν και χαμογελούν και με τον άνθρωπο να συνομιλούν. Αυτή είναι διαφορά και αυτή η διαλεκτική έλλογη και έννοη σχέση ανθρώπου με θεό, δημιούργησε το Θαύμα του Ελληνικού Πολιτισμού που όμοιος του δεν υπάρχει στη Γη.
Όλη η πορεία του Οδυσσέα μέσα από τα Ομηρικά Έπη είναι μία διαλεκτική σχέση με το σύμπαν την πόλη την πολιτεία τον πόλεμο την ειρήνη και τον θεό. Συνδιαλέγεται ο Οδυσσέας με ανθρώπους τέρατα Κύκλωπες και θεούς ως μέρος της αλληλεπίδρασης της ιστορίας της συμπαντικής και δεν είναι παρά …..ένας απλός θνητός. Αυτό είναι και το μεγαλείο του.
Τα Ομηρικά Έπη είναι ένα βιβλίο σταθμός στην ιστορία του ανθρώπου αλλά είναι και ένα μεταίχμιο στην εξέλιξη της συνείδησης του όρθιου νοήμονος ανθρώπου. Είναι η διαλεκτική σχέση της ιστορίας με τον άνθρωπο δημιουργό στον ρου του μύθου.


Η Αναγκαιότητα των Ομηρικών Επών

Η λέξη ΑΝΑΓΚΗ απαντάται πλειστάκις στα Ομηρικά Έπη και στην Οδύσσεια και στην Ιλιάδα.Γιατί περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι "αδήριτη αναγκαιότης" στην οποία και οι θεοί πείθονται, η μελέτη η ανάγνωση η ερμηνεία και η κατανόηση των Ομηρικών Επών:
1. Η εκφυλισμένη εποχή μας οδεύει προς ένα θερμοδυναμικό θάνατο με την πτώση της ενέργειας με άθλια πρότυπα είδωλα τραγουδιστών ηθοποιών καλλιτεχνών υπουργών πρωθυπουργών βουλευτών θρησκευτών νομικών δικαστών χωρίς αξίες και ιδανικά χωρίς αξιοπρέπεια και τιμή. Όλα να τα κάνουν για τα λεφτά και μία καρέκλα εξουσίας με εικονική αυτοπροβολή μεγάλης κενότητος. Ξεπουλάνε τα πάντα και τους πάντες και αλληλοεξοντώνονται ως συμμορίες. Δεν έχει μέλλον έτσι καμία κοινωνία
2. Τα Ομηρικά Έπη είναι ακριβής οδηγός και χάρτης για κάθε ανθρωπινή διαδρομή. Όλοι οι χαρακτήρες είναι αναγνωρίσιμοι με τα ΟΝΟΜΑΤΑ τους , τα λόγια τους, τις πράξεις τους, τις ασχολίες τους, τις επιλογές τους, ακόμη και τον σωματέτυπο τους.
3. Τα Ομηρικά Έπη είναι η καλύτερη διαπαιδαγώγηση των ανθρώπων, η αρτιότερη αυτοπαιδεία γιατί διδάσκουν την κριτική σκέψη, την υπευθυνότητα και την αυτογνωσία με ισχυρά πρότυπα στα λάθη και τα σωστά τους.
4. Τα Ομηρικά Έπη κρατούν τη σωστή απόσταση από το θεό και την θρησκοληψία. Ανάμεσα στον υλισμό και τον πνευματισμό. Ούτε μακριά να παγώνουν, η Αθηνά είναι κοντά στον Οδυσσέα, ούτε να καίγονται στον θεοσοφιστή Ποσειδώνα και να κλείνονται στη σπηλιά του Πολύφημου Υιού του. Το μέτρο είναι άνθρωπος και όχι ο θεός και είναι πιο σωστό έτσι και πιο λογικό. Πιο ισορροπημένο.
5. Τα Ομηρικά Έπη μορφοποιούν τους ανθρώπους, τους μορφώνουν, τους κάνουν πιο όμορφους, πιο έξυπνους, πιο υπεύθυνους, ανοίγουν το μυαλό τους, φτιάχνουν το σώμα τους. Οι αναγνώστες των Ομηρικών Επών, γυμνάζονται σωστά, σκέφτονται αρτιότερα, τρώνε καλύτερα, αυτο εκπαιδεύονται γιατί έχουν σύνδεση με παραδείγματα υγιή, πέρα από τη υπέροχη γλώσσα που έχουν γραφεί, έχουν τραγουδηθεί. Είναι κεντημένα από ένα μεγάλο πολεμιστή με υφαντική τέχνη μαγική.
6. Τα Ομηρικά Έπη είναι διαχρονικής αξίας και έχουν τις λύσεις για κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένα άνθρωπος ατομικά και κάθε κοινωνία συλλογικά.
Ας τα διαβάζουμε και ας τα αφουγκραστούμε προσεκτικά!



Το ερμηνεύειν εστί διαλεκτική
Διαλεκτική σημαίνει αλληλεπίδραση, αλληλεπίδραση σημαίνει δράση αντίδραση, 3ος νόμος του Νεύτωνα, δράση αντίδραση σημαίνει χορός κβαντικών φαινομένων, χορός κβαντικών φαινομένων σημαίνει ένωση, το ζευγάρι της ύλης και την ενέργειας, ένωση σημαίνει κατανόηση μέσω συμβόλων, μετάφραση στην ύλη της ενέργειας, ένωση σημαίνει ερμηνεία, ερμηνεία είναι ΟΡΑΣΗ


Όραση σημαίνει ευθυγράμμιση
Ομηρική όραση σημαίνει κατανόηση των ενεργειακών γραμμών στα υλικά πεδία.
Ο Όμηρος ΕΒΛΕΠΕ,απολύτως διαλλακτικός και διαλεκτικός
και η πρώτη ΕΡΜΗΝΕΙΑ της Δημιουργίας του κόσμου ήταν δική του.
Παίρνοντας το ραβδί του Ερμή ανέβηκε στον Όλυμπο των Ποιητών
και ο ΛΟΓΟΣ του έγινε η μουσική του Απόλλωνος του μακροσαϊτευτή
γιατί ήταν ερωτευμένος με την Ελευθερία
και είναι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ χωρίς απολογία.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου