Άγαλμα της Αθηνάς που συμβουλεύει τον Διομήδη λίγο πριν μπει στη μάχη - (Γέφυρα Schlossbrücke, Βερολίνο) Albert Wolff, 1853 |
Ε. Διομήδους κλέος εσθλὸν
1 Ἔνθ’ αὖ Τυδεΐδῃ Διομήδεϊ Παλλὰς Ἀθήνη
δῶκε μένος καὶ θάρσος, ἵν’ ἔκδηλος μετὰ πᾶσιν
Ἀργείοισι γένοιτο ἰδὲ κλέος ἐσθλὸν ἄροιτο·
δαῖέ οἱ ἐκ κόρυθός τε καὶ ἀσπίδος ἀκάματον πῦρ
ἀστέρ’ ὀπωρινῷ ἐναλίγκιον, ὅς τε μάλιστα
λαμπρὸν παμφαίνῃσι λελουμένος ὠκεανοῖο·
τοῖόν οἱ πῦρ δαῖεν ἀπὸ κρατός τε καὶ ὤμων,
ὦρσε δέ μιν κατὰ μέσσον ὅθι πλεῖστοι κλονέοντο.
Τότε πάλι στον Διομήδη η Αθηνά έδωσε μένος και θάρρος
για κλέος εσθλόν
Άναβε εκ της περικεφαλαίας του και τη ς ασπίδος του ακάματον πυρ
που έμοιαζε με αστέρα οπωρινόν
λαμπρός που φαίνεται λουσμένος στον Ωκεανό .
Τέτοιο πυρ έκαιε από το κεφάλι και του ώμους του
και τον όρθωσε στο μέσον όπου πλείστοι κλονιζόταν
Ο ΔΙΟΜΗΔΗΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ Η ΟΠΟΙΑ ΣΩΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΡΙΔΑ 1775 Joseph-Marie Vien
Γιατί ο Διομήδης τραυματίζει την Αφροδίτη με την έγκριση, την προτροπή και την βοήθεια της Αθηνάς;;;
Διότι η Σοφία του Διομήδη, Διός μήδομαι, σκέπτομαι σαν τον Δία, δεν επιτρέπει να χρησιμοποιείται η ΑΓΑΠΗ υπερβολικά ,δημαγωγικά από θεές ,θεούς και γιους θεών όταν χρειάζεται κανείς στο υλικό πεδίο της μάχης να πολεμά.
Οι πολεμιστές, που ταξιδεύουν στον δρόμο τον λιγότερο ταξιδεμένο,
αποφεύγουν να μιλούν πολύ... για την …αγάπη.
Προτιμούν τις πράξεις και τα έργα αγάπης από τα λόγια της αγάπης.
Ο λόγος είναι ότι αυτά τα λόγια έχουν χρησιμοποιηθεί δημαγωγικά και έχουν γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης και αισχροκέρδειας.
Σε ένα κόσμο ταλαιπωρημένο, διψασμένο για αγάπη, πεινασμένο για λίγα ψίχουλα στοργής και συμπάθειας είναι εύκολο να πουλήσειςαισθήματα και συναισθήματα προς ίδιο όφελος και να τα εξαργυρώσεις σε χρυσό.
Μπορεί να πιστεύει όπου θέλει αρκεί αυτό να τον βοηθάει να γίνεται καλύτερος άνθρωπος και να μη βλάπτει τον πλησίον του.
Και ούτε χρειάζεται πολυτελείς εκκλησιές και δομημένες ιεραρχίες εξουσίας για την συνδιαλλαγή.
Τον ακούει ο θεός και όταν κάθεται σε ένα βράχο και σε ένα δέντρο και σηκώνει τα χέρια του ψηλά και το κεφάλι του όρθιο, να του μιλήσει να τον δει και να τον αγκαλιάσει΄.
Χωρίς την βαθιά εξερεύνηση του εαυτό μας κάθε αγάπη μετατρέπεται σε τυραννία, όπως και να... πλασάρεται η ωραιοποιείται.
Οι πολεμιστές δεν μιλούν εύκολα για αισθήματα και για αγάπη, ούτε για... τον θεό.
Τηρούν τις απαραίτητες αποστάσεις αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησης.
Στοχεύουν, στον αυτοσεβασμό, στην αυτογνωσία, στην αυτοπειθαρχία και στην συνέπεια των λόγων με τα έργα τους.
Μπορούν όμως να μιλήσουν τολμηρά και επαναστατικά για το άνθρωπο και τις δυνατότητες του και να φωτίσουν όλα τα πεδία της αντίληψης γιατί είναι μέσα στα πλαίσια των γνώσεων τους και των ορίων τους.
Τα συναισθήματα τους, τα δοκιμάζουν πολύ, τα περνούν από φωτιά και σίδερο, γιατί δεν θέλουν να είναι ψεύτικα επιπόλαια και ρηχά και θέλουν
να προέρχονται από την καρδιά τους για να είναι αληθινά
και να έχουν αποδείξει... την αντοχή και την εμπιστοσύνη.
Τα συναισθήματα στους πολεμιστές και η αγάπη διαρκούν για πάντα
και ισχύουν όπως και ο λόγος τους... άπαξ και δοθεί.
Λόγια αγάπης ή... Έργα Αγάπης;
Στην Ιλιάδα του Ομήρου, ο Διομήδης θεωρείται ως ο δεύτερος καλύτερος πολεμιστής των Αχαιών μαζί με τον Αίαντα. Ήταν ο μόνος άνθρωπος, εκτός από τον Ηρακλή, στον οποίο δόθηκε δύναμη (με άδεια) να πολεμήσει απευθείας με τους ίδιους τους αθάνατους και να τραυματίσει δύο Ολύμπιους αθάνατους (τόσο τον Άρη όσο και την Αφροδίτη) σε μια μέρα.Ήταν ανιψιός του Ηρακλή και καλός φίλος του Οδυσσέα. Οι τρεις τους ήταν οι αγαπημένοι ήρωες της θεάς Αθηνάς.Αυτός και ο Οδυσσέας ήταν οι μόνοι Αχαιοί ήρωες που συμμετείχαν σε μυστικές πολεμικές επιχειρήσεις που απαιτούσαν πειθαρχία, γενναιότητα, θάρρος, πονηριά και επινοητικότητα.
Ο ΔΙΟΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΤΟΥ ΡΗΣΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΝΕΣΤΟΡΑ John Flaxman |
Ο Διομήδης επισημαίνει στον Αγαμέμνωνα που θέλει να τα παρατήσει και να επιστρέψει , ότι δεν αρμόζει σε αρχηγό να μιλά έτσι και ότι επειδή η Τροία είναι προορισμένη να πέσει, θα πρέπει να συνεχίσουν να πολεμούν ανεξάρτητα από τις παρεμβάσεις του Δία. Η μοίρα και οι θεοί ήταν μαζί με τους Αχαιούς στην αρχή και επομένως οι παρεμβάσεις του Δία δεν μπορούσαν παρά να είναι προσωρινές. Ακόμα κι αν όλοι οι άλλοι Αχαιοί έχουν χάσει την πίστη τους και πάνε σπίτι τους, αυτός και ο Σθένελος θα παρέμεναν και θα συνέχιζαν να πολεμούν μέχρι να λεηλατηθεί η Τροία.Ο Ομηρος αφιερώνει την ραψ. Ε της Ιλιάδας στον Διομήδη
Η αριστεία του Διομήδη αντιπροσωπεύει πολλές από τις ηρωικές του αρετές όπως εξαιρετικές μαχητικές ικανότητες, γενναιότητα, θεϊκή προστασία/συμβουλή, προσεκτικά σχεδιασμένες τακτικές πολέμου, ηγεσία, ταπεινότητα και αυτοσυγκράτηση.
ΔΙΟΜΗΔΗΣ 430 Π.Ε ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΡΗΣΙΛΑ ΤΟΥ ΚΥΔΩΝΙΑΤΗ, ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ ΜΟΝΑΧΟΥ |
Π. Ο δρόμος της αγάπης
Ξεκίνησε η επέλαση της κακοκαιρίας "Διομήδης" με έντονα καιρικά φαινόμενα
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.kathimerini.gr/society/561662845/erchetai-i-kakokairia-diomidis-me-chionoptoseis-kai-megali-ptosi-tis-thermokrasias/