Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2023

Στα καθάρια Υδατα των Νίπτρων της Γνώσης





Γιατί ο Οδυσσέας πλένει τα πόδια του, μόλις μπαίνει στο παλάτι;


Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,

το θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,
τέτοια στο δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,
αν μέν’ η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή
συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβαλείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου”.


Π οσειδών:

Ποσείδεσμος, αυτός που δένει τα πόδια, ο άγριος διώκτης του Οδυσσέα,


Ο θεός Ποσειδώνας, Ποτίδας-Ποσίδης-Ποσειδάων- Ποτειδάν) ο απόλυτος κύριος των υδάτων, κάθε υγρού στοιχείου. Η θάλασσα, οι ποταμοί. Οι λίμνες , οι χείμαρροι, τα βρόχια νερά, όλες οι πηγές και τα ρυάκια προέρχονται και υπάγονται στον Ποσειδώνα.


Ποσειδών συμβολίζει την αέναη κίνηση και τη ρευστότητα –όπως ακριβώς είναι η φύση του υγρού στοιχείου και κατ’ επέκταση τον κόσμο των συναισθημάτων. Και αυτό γιατί τα συναισθήματά μας δεν βρίσκονται ποτέ σε μια μόνιμη κατάσταση αλλά μεταβάλλονται ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ψυχικές νόσοι αποδίδονταν στον μεγάλο αυτό Θεό που κινεί τα ανθρώπινα συναισθήματα με την τρίαινά του όπως τα ύδατα των ωκεανών.

Τα συναισθηματικά πάθη των υπερβολών και των ελλείψεών μας, είναι της δικαιοδοσίας του Ποσειδώνος.

Τέκνα Ποσειδώνος, τα θαλάσσια τέρατα, γεννήματα φαντασιώσεων (Ανταίος, Κερκύων, Βούσιρις, Άμυκος, Πολύφημος, Προκρούστης, κ. ά.) στέκονται απειλητικά και ύπουλα από την θάλασσα του βίου για να μας καταπνίξουν, καθώς η τρίαινά του συνταράσσει διά της τρικυμίας των παθών την ψυχή μας.

Τα τέρατα αλληγορούν την ψυχική παραμόρφωση, που επιφέρει η κακία στον άνθρωπο. Η απουσία έρωτος, ενδιαφέροντος, στοργής, τρυφερότητας και από την άλλη, εγωπάθεια, εξουσιασμό, λαγνεία και δοκησισοφία, απωθημένα συναισθήματα και σκέψεις συγκρούονται ανεξέλεγκτα μεταξύ τους δεσμεύουν τον άνθρωπο και δημιουργούν μίση έριδες και αχαλίνωτα πάθη στην ψυχή του. Ο ψυχικός του βίος παραπαίει μεταξύ των δύο αντιθετικών τάσεων , η υπερίσχυση της Λογικής ή του Συναισθήματος.

Ο ποσίδεσμος Ποσειδών δένει τους πόδας και δεν επιτρέπει στον άνθρωπο την ελεύθερη μετακίνηση , να περάσει στην αντίπερα όχθη για να αντιληφθεί μία άλλη άποψη και θέαση των πραγμάτων, παρά μένει καθηλωμένος στις δικές του συναισθηματικές εξαρτήσεις.

Είναι φανερό ότι τα πόδια ανήκουν στην επικράτεια του Θεού εφόσον ο Σωκράτης λέγει στον «Κρατύλο» Ο Ποσειδών είναι ποσίδεσμος, δένει τα πόδια των θνητών για να μην χρησιμοποιούν την λογική αλλά μόνο το συναίσθημα, του οποίου ο ίδιος είναι ο Αρχων.

«Λοιπόν το όνομα Ποσειδών δόθηκε από κάποιον που ενώ βάδιζε τον σταμάτησε η φύση της θάλασσας και δεν τον άφησε να προχωρήσει παραπέρα, αλλά του έγινε δεσμός στα πόδια του. Και έτσι ονόμασε Ποσειδώνα τον θεό ως δένοντα τα πόδια «ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΚΡΑΤΥΛΟΣ»

ΠΟΣΕΙΔΩΝ , ο ΠΟΔΩΝ ΣΕΙΩΝ , ο σείων δια των ποδών του όχι μόνο την Γή σαν γαιήοχος αλλά και την ψυχή του θνητού προκαλεί σεισμούς καταστροφικούς στο συναισθηματικό του πεδίο.

Ο Ποσειδών όμως στα ανώτερα πεδία συνειδητότητας ,σαν μυσταγωγός αποκαλύπτει δια του χορού των ποδών, των συνδεδεμένων με τον ΚΟΣΜΙΚΟΝ ΡΥΘΜΟ . Π + ΟΥΣ. Είναι η ανώτερη ενέργεια του Θεού που συλλαμβάνει η εσωτερική ακοή του ανθρώπου.

Ο τελετουργικός χορός, έκφραση των ανωτέρων κόσμων, διοχετεύεται από τον Ποσειδώνα μέσω του συναισθήματος και του ρυθμού στη ψυχή.

Ο ΡΥΘΜΟΣ είναι η πρώτη ιδιότητα της Μουσικής και η πρώτη κινητοποίηση της ψυχής, γίνεται δια της ροής του ήχου και συλλαμβάνεται με το αυτί (ΟΥΣ).

Ο Ρ+ΟΥΣ του ρυθμού κινητοποιεί τον θυμόν , που έχει την σημασία του συναισθήματος , ενεργοποιείται από τον ρυθμό και εκφράζεται μέσω του ΜΥΘΟΥ (ΛΟΓΟΣ).

Η λέξη ΡΥΘΜΟΣ έχει μία κυκλική φορά επαναλαμβανόμενη εις το διηνεκές

ΡΥΘΜΟΣ=ΟΥΣ+ΡΟΥΣ+ΘΥΜΟΣ+ΜΥΘΟΣ+ΘΥΜΟΣ+ΡΟΥΣ+ΟΥΣ= ΡΥΘΜΟΣ

Αυτή η μεγαλειώδης πομπή των λέξεων δια του ρυθμού συνέχεται στις Ιερές τελετές των μυστηρίων, με επίσημες πομπές, συμβολικές χειρονομίες και με πρόσωπα που ενέπνεαν το δέος και τον σεβασμό στις ψυχές.

Ο χορός των Μουσών και των Νυμφών, οι οποίες συνοδεύουν τις παραστάσεις του Απόλλωνα και οι οποίες ευφραίνουν την ψυχή του Διός στα ανάκτορα του Ολύμπου, είναι ο συνδετικός λόγος της ψυχής με τα ανώτερα πεδία.

Αυτός ο ρυθμός, Ποσειδώνιος ιδιότητα, είναι που αναιρεί τον ποσίδεσμο, το δέσιμο των ποδιών και απελευθερώνει την ενορατική ψυχή δια του ρυθμού της κίνησης των ποδιών. Συνεπώς δια μέσω της Μουσικής και του Χορού παρατηρείται μία επαφή του συναισθηματικού στοιχείου, το οποίο συνδεόμενο με του ωτός (αυτί) φέρνει σε συνομιλία τα δύο άκρα, το συναίσθημα με την νόηση, δηλ, τα δύο αδέλφια, τον Δία και τον Ποσειδώνα.

Ν+ΟΥΣ Π+ΟΥΣ Ρ+ΟΥΣ Οι δύο μεγάλοι αδελφοί του Πυρός και του Ύδατος φέρουν την ισορροπία στο ανθρώπινο όν δια μέσω του στοιχείου του Αέρα

Οι μικροί και οι μεγάλοι τύραννοι που συναντούμε στην ζωή μας, ξέρουν και έχουν την δύναμη και την εξουσία να ελέγχουν τον ψυχικό μας κόσμο και να τροφοδοτούν τα συναισθήματά μας .Έτσι είτε με τον φόβο, την οργή, την λύπη, τον οίκτο καταφέρνουν να μας εξουσιάζουν να παραλύουν την λογική μας και να δημιουργούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις που δεν μπορούμε να διαχειριστούμε. Κάποιοι μάλιστα κατάφεραν να ιδρύσουν αυτοκρατορίες, δυναστείες , και θρησκείες , και να σέρνουν αιώνες τώρα ολόκληρη την ανθρωπότητα σε θάλασσες σκοτεινές , με θεωρίες πέρα από κάθε λογική, ελέγχοντας έντεχνα και από ότι αποδείχθηκε αποτελεσματικά τους ανθρώπους τσακίζοντας τους κυριολεκτικά στους βράχους της παράνοιας.

Μόνο η Σοφία της Αθηνάς , τελευταίο θεϊκό τέκνο του Διός, κατά τον Ησίοδο, μπορεί να καθοδηγήσει την λογική μας, περιορίζοντας την δράση του Ποσειδώνος, δήλαδή τα συναισθηματικά μας τέρατα.

Όπως η θεά Αθηνά συνοδεύει τις ηρωικές ψυχές Οδυσσέα ,Ηρακλή, Θησέα, Περσέα, Βελλεροφόντη, κ. ά., έτσι και εμείς, καθ’ ομοίωσίν των , ας δώσουμε την προσωπική μας μάχη, στην καθημερινότητα μας, με επίγνωση του νόμου της ανταποδοτικής Κοσμικής Δικαιοσύνης , για να απαλλαγούμε από τα τέρατα της ψυχής μας, να θωρακίσουμε τα συναισθήματά μας με την Ασπίδα της και να προστατέψουμε το Νού μας με την Περικεφαλέα της
Και όπως λέει ο Καβάφης αυτά ποτέ δεν θα τα συναντήσουμε αν δεν τα κουβαλάμε μέσα μας.

ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΥΔΑΤΟΣ   Υδωρ, Υδρία
Αντιστοιχεί στο συναισθηματικό φορέα του όντος

Το συναίσθημα είναι η πρώτη επαφή της ψυχής με τον αισθητό κόσμο. Στην «αίσθηση» έχει προστεθεί το αίσθημα, και η ψυχή με την επαφή δια του συνόου των αισθήσεων-κινήσεων, δημιουργεί εντυπώσεις-παθήματα και η Γή μεταστοιχειώνεται σε Υδωρ, δηλ. συναίσθημα.

Το ΣΥΝ+ΑΙΣΘΗΜΑ είναι το δεύτετο σε σειρά πυκνότητας στοιχείο, αλλά το πρώτο πάνω στο οποίο θα οικοδομηθεί το νοητικό πλέγμα του ανθρώπινου όντος.

Αισθηση, αίσθημα και συναίσθημα έχουν και τα μη έλλογα όντα της δημιουργίας, γιατί προκύπτουν από τις ενυπώσεις-παθήματα που προκαλούνται από εξωτερικές αισθήσεις. Αλλογες είναι οι καταστάσεις, οι οποίες δημιουργούνται στην ψυχή από την επιδρομή αυτών των εξωτερικών εισβολέων-κινήσεων και προκαλούν ΕΝ-ΤΥΠ-ΩΣΕΙΣ, με ευχάριστο ή δυσάρεστο συν+αίσθημα, φόβο, θάρρος, χαρά ,λύπη αποδοχή απόρριψη, ανοχή , σύγκρουση.

Η ισχύς του συναισθηματικού φορέως είναι αστάθμητος, αφανής και άνευ προειδοποίησης μοιάζει με θαλάσσιο μπουρίνι, αφού κυοφορεί πολλές ανεξέλεγκτες τάσεις της ψυχής που προέρχονται από ένστικτα και επιθυμίες του σώματος.

Ο ποσειδών, κυρίαρχος του υγρού στοιχείου και του συναισθηματικού φορέα των όντων, με την συμβολική Τριαινά του, αναταρράσσει τα συναισθηματικά ύδατα, προκαλώντας ανεξέλεγκτες κρίσεις και παράλογες φαντασιώσεις, αρρωσταίνοντας και το φυσικό σώμα .

Η Τριαινα αναπαριστά τα τέσσερα στοιχεία. Η λαβή αναπαριστά την Γή, το σώμα του θνητού και οι τρείς απολήξεις το ΥΔΩΡ/ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΑΗΡ/ ΝΟΗΣΗ και ΠΥΡ/ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ,ΟΡΜΗ. Ο Ποσειδών σείει με το χέρι του την Τριαίνα, δηλ. το σώμα του ανθρώπου και αρχίζει ο αχαλίνωτος χορός των ενστίκτων, των επιθυμιών, των συναισθημάτων και των αλόγων σκέψεων.

Το σύμφωνο Ψ του Ελληνικού Αλφάβητου είναι η τριαίνα του Θεού και αναπαριστά με το σχήμα του το πρώτο γράμμα της λέξης ΨΥΧΗ.


Η ανθρωπότητα ύστερα από αιώνων ταλαιπωρίας και οδυνών θα αυτοθεραπευτεί, θα αποτινάξει κάθε τι που την καταδυνάστευε και την υποδούλωνε . Ο καινούργιος Άνθρωπος στην νέα εποχή που ξημερώνει , θα είναι δυνατός, ψυχικά υγιής και νοητικά άτρωτος.

Καιρός για τα Νίπτρα και τον εξευμενισμό του Ποσειδώνος

ώσε την διαύγεια και την καθαρότητα του νου των Ελλήνων μέσω της ολοκλήρωσης της ανακεφαλαιωτικής διαδικασίας των Νίπτρων
σε προσωπικό, συλλογικό, εθνικό και κοσμικό επίπεδο
της «Ευρύκλειας» …. των Αθάνατων Ομηρικών Επών!
Την μαγική ..θαυμαστή κληρονομιά τους και περιουσία τους!"


Η ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΟΔΥΣΣΕΑ Belle, Clément Louis Marie Anne 1760 Bayonne, Musée Bonnat

Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ


Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΚΑΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ! Pellegrino Tibaldi 1550 PALAZZO POGGI ΜΠΟΛΟΝΙΑ

Ο εκπορθητής της Τροίας και κατακτητής του Ίλιου και της Ύλης, το ταίρι της Πηνελόπης, πατέρας του Τηλέμαχου, απόγονος του Ερμή, συνομιλεί με τον Άρχοντα των Υδάτων και Αυτοκράτορα των Θαλασσών Ποσειδώνα και συναντά τον περίφημο γιο του στην φοβερή σπηλιά του.
Η αναμέτρηση της Ελληνικής σκέψης και οι ενοχλητικές ερωτήσεις και αναζητήσεις ενός Ελληνικού νου με Άγνωστους θεούς στον δρόμο,τον γεμάτο ομίχλη, παγίδες και ψευδαισθήσεις, …για την Ιθάκη.

Η έξοδος από το σπήλαιο , από κάθε σπήλαιο μιας μήτρας, ενός Κύκλωπα, μιας μονόπλευρης ιδεολογίας, μιας θρησκοληπτικής εμμονής, μιας φανατικής κοσμοαντίληψης είναι δύσκολη, αλλά όχι ακατόρθωτη γιατί είναι στην μοίρα, στο φωτεινό πεπρωμένο και στο DNA
Ανθρώπου να γίνει ο βασιλιάς και κύριος του Εαυτού του και του βασιλείου του αγωνιζόμενος με κάθε μικρό και μεγάλο τύραννο, μνηστήρα, Κύκλωπα και θεό, Σηθ, και Σμιθ, άρχοντες εξουσιαστές και αρπακτικούς κατακερματιστές.

Μέσα από αυτόν των αγώνα και την προσπάθεια χαρτογραφεί τον εαυτό του, τις αδυναμίες του και την δύναμη του, αποκτά αυτοπεποίθεση, αυτοσεβασμό,γνώση αυτογνωσία και ολοκλήρωση.
Ο Άνθρωπος είναι ένα μεγάλο Πνεύμα μάχης και δύναμης.
Θα θυμηθεί τον άλλο του εαυτό, την μεγαλοπρέπεια του,θα σηκωθεί όρθιος και άνω θρώσκων, φιλόσοφος και όχι μωρός, ούτε δούλος, ούτε αφέντης, υπεράνθρωπα αρμονικός και θα επιστρέψει νικητής και βασιλιάς!

Και μαζί του επιστρέφουμε και εμείς γιατί είμαστε όλοι αθεράπευτα ερωτευμένοι με την βασίλισσα της καρδιάς του και την προτίμηση του.
Την ολότητα του Εαυτού!
Δύσκολη η αποστολή …. αλλά πιο Δυνατός ο Έρωτας για το Φως…..
Έρωτα ανήκατε μάχαν και είναι ακατανίκητος, πουλί επαναστατικό,ελεύθερο
και ο πρώτος μεγαλύτερος θεός, η τιμή του Διός!
Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες γνωρίζουν πολλά για τον άνθρωπο και την αγάπη .
Η πολυδιάστατη ιστορία του Κύκλωπα διεισδύει και χαρτογραφεί λεπτομερώς τις συνθήκες , τον εγκλωβισμό, την παγίδευση, την αναμέτρηση τυράννου και πολεμιστή και τις διεξόδους από ασφυκτικά αδιέξοδα αδηφάγα καταβροχθιστικά κυκλώπεια σχήματα.
Σίγουρα κάθε παγίδα έχει το μέλι της και κάθε αδυναμία μας είναι ανιχνεύσιμη από τους τυράννους και τους εξουσιαστές καθώς και τα τρωτά μας σημεία μαζί με τα ελαττώματα μας.
Και εμείς οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουμε αρκετά…
Εκεί βασίστηκαν μερικοί επιτήδειοι και μας τύλιξαν σε βιβλικές γραφές και μεταξωτές κορδέλες φυκιών…
Αλλά εκτός από τα λάθη μας , τις ελλείψεις μας και τις υπερβολές έχουμε και μεγάλα φτερά πετάγματος σκέψης , ένα νου πολυμήχανο πολύτροπα ΟδυσσαΊκό, έχουμε την Πηνελόπεια Ολύμπια ανωτερότητα και διαίσθηση και την αϊθαλή νεανικότητα και ενέργεια ενός Τηλέμαχου μαζί με την εσωτερική όραση ενός Ομήρου στο ένα αιώνιο τώρα του χρόνου, περιπειώδεις και τολμηροί εξερευνητές.

Ιχνηλατείν το παρελθόν, βλέπειν στο παρόν και πλάθειν το μέλλον ψάχνοντας για τους χαμένους κρίκους μιας ροικής αλυσίδας ανθρώπων της γνώσης, της αυτογνωσίας και της ζωής!


Η φώτιση είναι μία ειδική ατομική κατάσταση  ενός έμβιου όντος αποκλειστικά ανθρώπινου. Φώτιση δηλαδή δεν συμβαίνει ούτε στα ζώα ούτε σε φυτά ούτε σε άλλα ανόργανα όντα χωρίς μεταβολισμό αναπαραγωγή.
Στην αρχαία πρωτόγονη Λεμουρία επειδή τα περισσότερα όντα ήταν αμφίβια γοργόνες και φίδια , δεν είχαν δηλαδή πόδια, μπορεί να είχαν όμως και 100 χέρια ως Εκατόγχειρες, τα ενεργειακά κέντρα ήταν 7. Από το ιερόν οστούν μέχρι την κεφαλή και η φώτιση συνέβαινε κατά την άνοδο της ενέργειάς του φιδιού της κουνταλίνι στο κεφάλι μέσω ειδικών διαλογιστικών ασκήσεων συνήθως καθιστικών γιατί δεν μπορούσαν να περπατήσουν.



Η φώτιση για τον όρθιο φωτισμένο και σοφό homo sapiens είναι μία ευθυγράμμιση των εξωτερικών συλλογικών απορροιών του κουκουλιού με τις εσωτερικές απόρροιες που βρίσκονται στο ατομικό κουκούλι.
Με απλά λόγια είναι μία ευθυγράμμιση της συλλογικής συνείδησης με την ατομική.
Τα κέντρα είναι 12 και έχουν μια οπή, όπως τα 12 τσεκούρια που ο Οδυσσέας περνάει το βέλος ένα ωραίο φωτεινό πρωινό μετά από μεγάλη νύχτα σκότους. Εν οφθαλμού, ριπή……


Φωτό Κλειώ: Το τέντωμα του Τόξου και τα 12 τσεκούρια   'Οδύσσεια Νόησις  'Θεσσαλονίκη


"Απ' την χαρά μου που θα σε έβλεπα Πάτησα πάνω στο νερό
Πάνω στη θάλασσα περπάτησα Απ' την χαρά μου που θα σε δω
Σαράντα μέρες σαράντα κύματα Μα δε με νοιάζει κι αν αργώ Τώρα που ξέρω πως με περίμενες Τώρα που ξέρω πως θα σε δω 
Μετρώ τις μέρες μετρώ τις ώρες μετρώ τα βήματα 
Μετρώ τις μέρες μετρώ τις ώρες μετρώ τα κύματα μετρώ τα κύματα
 Ελευθερία χωρίς αγάπη φως μου Είναι ποτάμι χωρίς νερό Τι να τον κάνω αυτό τον δρόμο μπρος μου Χωρίς εσένα για να γυρνώ"



Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ


Τι είναι φώτιση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου